BEDRIJFS- VERHUIZING



Snel weer aan het werk.

Een bedrijfsverhuizing van 1 werkplek tot 100 werkplekken voert u uit in samenwerking met onze projectmanager.

Soms is uw bedrijfsverhuizing eenvoudig en in een halve dag geklaard. Heeft uw bedrijf een grotere omvang, bieden omstandigheden extra uitdaging of is het kritiek dat de bedrijfsvoering

zo min mogelijk wordt verstoord, dan is meer planning nodig.

Uw serieuze partner voor een bedrijfsverhuizing is De Meubeltaxi.


Een offerte voor bedrijfsverhuizing vandaag nog geregeld!

Wat is belangrijk bij een bedrijfsverhuizing?

Bij een bedrijfsverhuizing zult u zelf letten op de geschiktheid van de nieuwe locatie. Is het nabij klanten en leveranciers, hoe is de bereikbaarheid, wat is de reputatie van de buurt? De infrastructuur van de locatie is belangrijk: parkeerplaatsen, liften, vergaderruimte, internet. En de contractuele kant moet goed geregeld worden in een gedegen huurovereenkomst. Als het aankomt op de bedrijfsverhuizing zelf, dan komen er een paar dingen naar voren.


  • Kosten Is de verhuizing financieel haalbaar? Zeker als het gaat om een groter project, dan zullen de kosten oplopen. Hoe kunnen we deze in de hand houden?
  • Bedrijfsvoering The show must go on! Als er niet wordt geproduceerd, dan wordt er ook niet verdiend. Ieder uur of iedere dag dat het bedrijf onnodig stil ligt, is zonde. Hoe vinden we de balans tussen een efficiënte verhuizing en de noodzaak om het bedrijf door te laten draaien?
  • Betrokkenheid medewerkers – Verandering is niet iets waar veel mensen op zitten te wachten. Door uw medewerkers te betrekken in het proces wordt verandering makkelijker te accepteren. Dit kan al door bijvoorbeeld je eigen werkplek in te pakken en te labelen om zo de garantie te ervaren dat alles op de nieuwe locatie weer net zo terug komt.


Onze belangrijkste troef bij uw bedrijfsverhuizing:

Sjouwfeurs®

Ook verhuisd worden door dit topteam?

Hoe ziet het verhuisproces van een bedrijfsverhuizing eruit?

Wanneer het gaat om 2 bureaus, computers, een printer en een plant, dan kunnen we de planning telefonisch doen. Misschien heeft u al voldoende aan een kleine verhuiswagen met 1 Sjouwfeur®. Indien het gaat om meerdere werkplekken, dan wordt er wat meer gevraagd van onze organisatie. In zo’n geval komen wij graag vooraf bij u langs ter inventarisatie.

Onze projectmanager komt langs om de wensen door te spreken. We bespreken wat u zelf wilt doen en wat u wilt uitbesteden. Het is raadzaam om 1 iemand binnen uw organisatie verantwoordelijk te maken voor de verhuizing.

Er moet een tekening komen van waar de werkplekken en overige inventaris komt te staan. De inventaris moet vervolgens overeenkomstig gelabeld worden. Als alles gelabeld is en er is een plattegrond waar alles komt te staan, dan is het voor onze verhuizers makkelijk werken. Dat komt de efficiëntie ten goede en helpt de verhuiskosten in de hand te houden.

Misschien is het tijd om afscheid te nemen van wat oude spullen. Wij zorgen dat dit afgevoerd wordt naar kringloopwinkel of vuilstort.

Bureaus, kasten en vergadertafels dienen soms gedemonteerd te worden. En de computers moeten afgekoppeld worden en vervolgens weer aangesloten.

Wij denken na over een slimme logistiek. Zijn er meerdere ingangen? Kunnen we via het raam werken? Hoe benutten we de lift optimaal? Welke hulpmiddelen zijn nodig zoals drempelplaten en rollend materiaal? Hebben we een verhuislift of hijskraan nodig? Zijn er kwetsbare meubels die speciaal door ons ingepakt moeten worden?

We kijken ook naar de verhouding van een efficiënt verhuisproces en de verstoring van uw bedrijfsproces. In het weekend verhuizen verstoort het bedrijfsproces meestal niet, maar brengt hogere verhuiskosten met zich mee i.v.m. CAO-toeslagen. Verhuizen op 1 dag i.p.v. in meerdere dagen brengt ook weinig verstoring mee, maar komt de efficiëntie vaak niet ten goede. Dit leidt ook weer tot hogere verhuiskosten. De vraag is dus altijd wat wijsheid is.

De Meubeltaxi is een partner in uw bedrijfsverhuizing. Voor nu en voor de toekomst.

Hoeveel kost een bedrijfsverhuizing?

De uiteindelijke kosten hangen af van verschillende factoren. U ontvangt van ons een offerte met een vaste prijs.


Onze ervaring met bedrijfsverhuizing

Één van de grootste uitdagingen die wij hebben gehad, was de verhuizing van een kantoor van 60 werkplekken. De locatie waar het vandaan kwam had 1 kleine lift. Het was van groot belang om deze lift optimaal te benutten om de werkstroom continu op gang te houden. Tegelijkertijd hadden wij een verhuislift ingezet om grotere objecten buitenom in te laden. Bij de nieuwe locatie zetten wij 2 verhuisliften met operator in om de inventaris op de derde verdieping te krijgen. Het ging om een uitgebreide kantoorinventaris van een reclamebureau met enorme loodzware vergadertafels waarvoor wij een hijskraan inzetten. Deze hijskraan hees de tafels van 250 kilo over het pand naar het dakterras.

Vooraf aan de verhuizing hebben wij meerdere bezoeken gedaan en heeft onze projectmanager een plan van aanpak opgesteld. Voor de nieuwe locatie was een plattegrond beschikbaar en alles was gelabeld zodat het in 1 keer op de juiste plek kwam te staan. Er was hulp aanwezig om alle ICT aan te sluiten, zodat er de volgende dag weer gewerkt kon worden. Binnen 1 dag was het belangrijkste van de bedrijfsverhuizing gedaan, zonder al te veel verstoring van de bedrijfsvoering.

Verhuizen

Sinds 2008

Wat begon als een studentbedrijfje is uitgegroeid tot het beste beoordeelde verhuisbedrijf van Nederland.




Verhuisbedrijf

De Meubeltaxi 2023

Onze verhuizers zijn compleet uitgerust met alle nodige verhuismaterialen om uw verhuizing vakkundig uit te kunnen voeren. De klant goed willen helpen; dat is altijd het uitgangspunt geweest! Toen wij in 2013 begonnen met het bijhouden van klantbeoordelingen, waren we trots op de 9,3 die wij kregen. Dat wij dit gemiddelde nu nog steeds vast weten te houden, bevestigt dat wij het vakmanschap en de kernwaarden stevig hebben verankerd in het verhuisbedrijf. Gaat u verhuizen, dan kunt u altijd op De Meubeltaxi rekenen!


nl_NL_formalDutch